HUS:n ja Minduun yhteistyöhanke
Tältä sivulta löydät lisätietoa psykoterapeuteille HUS:n ja Minduun yhteistyöhankkeesta. Tavoitteena on helpottaa psykoterapeutin ja asiakkaan kohtaamista sekä nopeuttaa terapian aloittamista.

Yhteistyöllä sujuvammin sopivalle psykoterapeutille

Sopivan psykoterapeutin etsiminen ja terapian aloitus voivat kestää kuukausia, jopa yli puoli vuotta. Epätarkoituksenmukaiset viivästykset voivat huonontaa hoidon ennustetta. HUS ja Minduu aloittavat yhteistyön, jossa potilas ohjataan sujuvasti sopivalle psykoterapeutille  Minduun nettipalvelun avulla.

HUS:n kilpailutuksessa hyväksytyt psykoterapeutit luovat oman profiilin yhteistyöhankkeelle erikseen kehitettyyn HUS ostopalveluterapioiden nettihakuun. Asiakkaat sekä terapiaan ohjaava henkilökunta voivat etsiä sopivaa psykoterapeuttia kätevästi omalta laitteeltaan.

Toimintamalli helpottaa sopivan psykoterapeutin löytämistä sekä nopeuttaa terapian aloittamista.

Katso myös Usein kysytyt kysymykset


Psykoterapeutti, rekisteröidy ja luo profiili viimeistään 13.1.

HUS:n ostopalveluhaku avataan asiakkaille tammikuussa 2017. Ostopalveluprofiili on luotava viimeistään 13.1.2017.

Rekisteröidy ja luo profiili


 

Ominaisuudet

Psykoterapeuttihaku
Liian usein asiakkaat jumiutuvat psykoterapeutin etsimiseen. Auta asiakkaita löytämään vaivattomasti itselleen sopiva terapeutti ja aloittamaan terapia.
Psykoterapeutin profiili
Profiili sisältää kaikki tärkeimmät tiedot ja palvelee psykoterapeuttia etsivää asiakasta, psykoterapiaan ohjaavaa työntekijää sekä uusia asiakkaita etsivää psykoterapeuttia.
Tue terapiaan hakeutumisen helpottamista
Tehdään yhdessä hyvää. Auta asiakkaita löytämään vaivattomasti itselleen sopiva terapeutti ja aloittamaan terapia. Olemme yhteiskunnallinen yritys, jonka missio on tehdä oikeanlaisen ammattiavun saamisesta helppoa.

Suunniteltu psykoterapiaan

Sopiva asiakas sopivalle terapeutille

Saat asiakkaita, jotka ovat kokeneet juuri sinun profiilisi ja työskentelytapasi itselleen sopivina. Näin parannetaan molemmin puolin hedelmällisen yhteistyön todennäköisyyttä.

Psykoterapiaan suunniteltu nettiajanvaraus

Saat asiakkaan kuvauksen tilanteestaan. Voit halutessasi ottaa asiakkaaseen yhteyttä ennen kuin hyväksyt tai perut varauksen. Tiedät kuka on tulossa vastaanotolle eikä yllätyksiä tule.

 

HUS:n ostopalveluterapioissa yhteydenotto tai ajanvaraus tulee joko henkilökunnalta tai suoraan potilaalta, jos asiasta sovittu oman työntekijän kanssa.

Yhteydenotto vai ajanvaraus. Sinä valitset.

Voit valita otatko käyttöösi nettiajanvarauksen vai haluatko asiakkaiden ottavan yhteyttä sinuun sopiakseen tutustumiskäynnin.

Mahdollisuus videoasiointiin

Suojattu videoyhteys on helppokäyttöinen ja täyttää terveydenhuollon vaatimukset. Se toimii suoraan internet-selaimessa, etkä sinä tai asiakkaasi tarvitse erillistä ohjelmaa. Palvelu on maksullinen ja sen voi tilata erikseen hintaan 15€/kk (+alv).


Psykoterapeutti? Rekisteröidy

 

Onko sinulla jo Minduu-tili? Kirjaudu sisään


Mitä asiakkaamme ovat mieltä

"Minduu-palvelun kehittäjillä on ollut humaani, psykoterapia-asiakkaiden yksilöllisiä tarpeita arvostava lähestymistapa. Useat asiakkaistamme ovat onnistuneet löytämään juuri itselleen sopivimman terapeutin palvelun avulla. Minduu-palvelulle oli todellinen tarve ja onneksi se toteutettiin viisaasti, käyttäjien tarpeita kunnioittaen."

Psykoterapeutti, Helsinki

Yleisiä kysymyksiä


Kysymykset koskien hanketta


Kuka palveluun voi rekisteröityä?

HUS:n kilpailutuksessa hyväksytyt psykoterapeutit.

Milloin voin rekisteröityä palveluun?

Sivustolle rekisteröityminen on avattu. Rekisteröidy palveluun

Milloin profiili on luotava?

Suositus on, että profiili luodaan ennen vuoden vaihdetta ja aivan viimeistään 13.1.2017 mennessä.

Näkyvätkö tietoni myös muille kuin HUS:n ostopalveluterapiaan hakeutuville?

HUS:n ostopalveluterapeutit saavat oman ilmaisen profiilin sivustolle, joka on näkyvissä vain HUS:n ostopalveluterapiahaussa. Julkiseen Minduu.fi-palveluun on toki mahdollista liittyä erikseen, eikä sinun tarvitse tehdä tätä varten kokonaan uutta profiilia.

Maksaako palveluun kuuluminen minulle?

Ei. HUSn: ostopalveluhaku on oma erillinen palvelu, joka tarjotaan ostopalveluterapeuteille ilmaiseksi käyttöön. Jos olet kiinnostunut julkisesta Minduu.fi - palvelusta, lue lisää tältä sivulta.

Miten palvelu eroaa normaalista Minduu.fi sivustosta?

Ostopalveluterapiaan luodaan kokonaan oma hakusivusto ja terapeuttien profiilit. Normaali Minduu.fi - sivusto toimii jatkossakin rinnalla omana palvelunaan. Terapeutit voivat kuitenkin hallinnoida yksillä tunnuksilla kaikkia profiileitaan sekä varauksia.

 


Minduusta


Mikä Minduu on?

Minduu on nettipalvelu, jossa psykoterapeutit voivat esittäytyä ja kertoa työskentelytavoistaan psykoterapeuttia etsiville ihmisille ja löytää uusia asiakkaita. Psykoterapeuttia etsivät asiakkaat tai psykoterapiaan ohjaavat työntekijät voivat tutustua moneen terapeuttiin yhdessä palvelussa.

Palvelussa psykoterapeutti luo itsestään profiilin, jossa hän voi tuoda esiin erikoistumistaan ja määritellä toivomaansa asiakaskuntaa. Asiakkaiden yhteydenotot tapahtuvat näppärästi joko yhteydenottoviesteinä, tai psykoterapeutin niin valitessa myös nettiajanvarauksina.

LUE MYÖS: Tarinamme

Entä jos en tarvitse uusia asiakkaita?

Jos tulee jakso, jolloin et ota vastaan uusia asiakkaita, voit helposti piilottaa profiilisi hakutuloksista täksi ajaksi. Näin ei kulu aikaa yhteydenottoihin vastaamiseen silloin, kun asiakaskiintiö on täynnä.

Ostopalveluhaku mahdollistaa kuitenkin erillisellä hakuvalinnalla myös niiden terapeuttien näyttämisen hakutuloksissa, jotka ovat ilmoittaneet etteivät ota uusia asiakkaita.

Miten voin käyttää profiiliani asiakaskuntani valitsemiseen?

Profiilissasi voit tuoda esiin sekä omaa erikoisosaamistasi että painotuksia niistä asiakasryhmistä, joista erityisesti etsit uusia asiakkaita. Näin pystyt itsekin vaikuttamaan siihen, kuka vastaanotollesi hakeutuu ja ketä vastaanotollesi ohjataan.

Miten nettiajanvaraus toimii?

  1. Sopiva psykoterapeutti etsitään palvelusta, valitaan aika kalenterista ja lähetetään varauspyyntö.
  2. Varauspyynnöstä tulee ilmoitus terapeutin sähköpostiin.
  3. Terapeutti kirjautuu palveluun ja tarkistaa varauksen tiedot
  4. Terapeutti vahvistaa (tai hylkää) ajan ja lähettää vahvistuksen yhteydessä mahdolliset lisätiedot.
    • Halutessaan terapeutti voi olla asiakkaaseen yhteydessä ennen päätöstään vahvistaa tai hylätä asiakkaan tekemä varaus.
  5. Asiakas saapuu vastaanotolle sovittuna aikana.

HUS:n ostopalveluterapioissa yhteydenotto tai ajanvaraus tulee joko henkilökunnalta tai suoraan potilaalta, jos asiasta sovittu oman työntekijän kanssa.

Voinko vahvistaa ajan erikseen vai hyväksyykö palvelu varauksen automaattisesti?

Sinulle jää aina mahdollisuus hyväksyä tai hylätä varaus. Varauspyynnöstä näet yhteystiedot sekä mahdolliset lisätiedot. Voit siis olla yhteydessä asiakkaaseen tai hoitohenkilökuntaan ennen kuin vahvistat varauksen. Varauksia voit hallita kirjautumalla palveluun.

Näkyvätkö tarkat yhteystietoni?

Eivät näy. Vain ajan varanneet asiakkaat näkevät tarkat osoitetietosi varausvahvistuksessa. Asiakkaat voivat lähettää sinulle myös viestin "Ota yhteyttä" toiminnon kautta.

Tarkkoja yhteystietoja ei voi tällä hetkellä laittaa nettiprofiiliin asiakkaiden nähtäväksi. Toimipisteesi sijainti näytetään haun kartalla ja profiilissasi.

Mahdollistaako palvelu myös videovälitteisen etäterapian?

Kyllä. Voit aktivoida maksullisena lisäpalveluna Videoasioinnin (15€/kk + alv).

Videoasiointi on helppo ja tietoturvallinen tapa kohdata asiakkaat kasvotusten kuvapuhelun välityksellä. Videoasiointi toimii lähes millä tahansa tavallisella tietokoneella ja useilla Android älypuhelimilla ja tabletilla, joissa on kamera, mikrofoni ja kaiuttimet.

Videoasiointi ei edellytä sovellusten asentamista, vaan se toimii suoraan ilmaisissa Google Chrome ja Mozilla Firefox nettiselaimissa. Ohjelma toimii myös Mac tietokoneilla, mutta ei iPhone tai iPad laitteilla.

Täyttääkö videoyhteys terveydenhuollon vaatimukset?

Kyllä. Palvelu on toteutettu ns. pilvipalveluna. Kaikki data tallennetaan EU:n ja Valviran säädösten edellyttämällä tavalla EU - alueella. Itse kuvapuheluja ei tallenneta mihinkään ja ne on vahvasti salattu käyttäen WebRTC protokollaan sisäänrakennettua 256 bittistä AES salausta.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ota yhteyttä: tuki(at)minduu.fi