Self-monitoring plan: Kasvuntaito

Y-tunnus: 2130893-6


YKSITYISEN TERVEYDENHUOLLON OMAVALVONTASUUNNITELMA


 

1. Palveluntuottajan perustiedot

Kasvuntaito (y-tunnus 2130893-6)

Kuninkaankatu 30 B 33, 33200 TAMPERE


 

Vastuuhenkilö Saarikoski, Pia

Soteri rekisteröintinumero 60501579886

Kuninkaankatu 30 B 33, 33200 TAMPERE

pia.saarikoski@gmail.com p. 041 516 3348


 


 

2. Palvelut, toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet


 

Nuorille (yli 16-vuotiaat) ja aikuisille tarjottavat psykoterapiapalvelut. Palvelut toteutetaan osoitteessa Kuninkaankatu 30 B 33, 33200 TAMPERE tai vaihtoehtoisesti etävastaanottona (suojattu videoyhteys). Toiminta-ajatuksena ja periaatteena on toteuttaa laadukasta psykoterapiapalvelua tähän tarkoitukseen erinomaisesti soveltuvassa toimitilassa. Psykoterapian asiakasryhmä koostuu Kelan korvaamista kuntoutuspsykoterapiaprosesseista, vakuutuksen- ja/tai työnantajan korvaamista psykoterapiaprosesseista ja itsemaksavista psykoterapia-asiakkaista. 


 

Palvelut tuotetaan Pirhan hyvinvointialueella


 

Yksityiasiakkaille tarjottavissa pajveluissa noudatetaan yleisiä psykoterapian menettelytapoja. Työskentelyssä huomioidaan asiakkaan tarpeet, toiveet ja työskentelylle asetetut tavoitteet. Ammattitaitoa pidetään yllä säännöllisesti jatko- ja täydennyskoulutuksilla sekä säännöllisellä psykoterapiatyön työnohjauksella. 


 


 

3. Omavalvonnan johtaminen ja organisointi


 

Vastuuhenkilö seuraa viranomaisten ohjeistuksia ja panee käytäntöön sekä hoitaa raportoinnit lain vaatimalla tavalla. 


 


 

4. Henkilöstö


 

Vastuuhenkilö on yksin toiminimiyrittäjänä toimiva palveluntuottaja. 


 


 

5. Toimitilat, laitteet, tarvikkeet


 

Toimitila on erinomaisesti palveluun soveltuva ja tarpeet täyttävä. 


 

Katutasossa oleva alaovi avautuu summerilla ja vastaanotto sijaitsee 2. kerroksessa. Tiloihin on esteetön kulku ja hissi. Toimitilassa on eteinen, vastaanottotila, toimistohuone sekä WC. Taloon on tehty pelastussuunnitelma ja palosuojaussuunnitelma. Tilat siivotaan viikottain ja tarpeen mukaan. Yleisjätteet lajitellaan ja viedään taloyhtiön jätetilaan. 

6. Potilasasiavastaava


 

Pirha/potilasasiavastaavat. 


 

Potilasasiavastaava antaa tietoa potilaan oikeuksista annetun lain soveltamiseen liittyvissä asioissa, neuvoo ja tarvittaessa avustaa asiakasta, laillista edustajaa, omaista tai muuta läheistä muistutuksen tekemisessä, neuvoo kantelun, valituksen, vahingonkorvausvaatimuksen, vahingon tai muun potilaan terveydenhuollon oikeusturvaan liittyvässä asiassa ja toimii hänen oikeuksiensa edistämiseksi. 


 


 

7. Lääkehoito


 


 


 

8. Riskien ja epäkohtien tunnistaminen ja korjaavat toimenpiteet


 

Mahdolliset riskit ja epäkohdat selvitetään asiakkaiden ja viranomaisten kanssa. Epäkohtiin johtaneet syyt selvitetään ja tehdään tarvittavat toimenpiteet epäkohtien poistamiseksi. 


 


 

9. Potilasasiakirjat ja henkilötietojen käsittely


 

Potilastietojärjestelmä on sähköinen. Osa potilasasiakirjoista on paperisia (lausunnot ja päätökset) ja säilytys lain mukainen. 


 

Tietosuojavastaava Pia Saarikoski.


 


 

10. Potilaan osallistumisen vahvistaminen ja muistutusten käsittely


 

Mahdollisuus palautteen antamiseen on henkilökohtaisesti palvelutilanteen yhteydessä, puhelimitse, postitse tai sähköpostitse. Palaute käsitellään aina asiakkaan kanssa henkilökohtaisesti. 


 

Potilaan asemasta ja oikeuksista annetun lain (Potilaslaki 785/ 1992) 10§ mukaisesti terveyden- ja sairaanhoitoon ja siihen liittyvään kohteluun tyytymättömällä potilaalla on oikeus tehdä muistutus. Muistutukset käsitellään mahdollisimman pian ja selvitetään vastuuhenkilön ja potilasasiavastaavan toimesta. 


 


 

11. Omavalvonnan toteuttamisen seuranta ja arviointi


 

Omavalvontasuunnitelma päivitetään 4kk välein ja tarpeen mukaan, mikäli toiminnassa tapahtuu muutoksia. Päivityksen yhteydessä kirjataan omavalvontasuunnitelmaan tehtävät muutokset. 


 


 

Paikka ja aika

Tampereella 04.09.2025